Jaarthema 2023-2024: ‘Ga mee!’

Samen getuigen van geloof, hoop en liefde

‘Ga mee!’ is het jaarthema van de Protestantse Kerk voor het seizoen 2023-2024. Als Stinskerkgemeente sluiten we hier bij aan. Het thema is een uitnodiging voor jong en oud. Om op te staan. Om in beweging te komen. Om samen de krachten te bundelen. Om samen het goede nieuws van Gods liefde handen en voeten te geven. We kijken daarbij over de grenzen van onze eigen vertrouwde bubbel heen. We zoeken contact met andere christenen in de omgeving. En we staan open voor eenieder met wie we in de wijk of straat samenleven.

Uitleg van het logo:

Het eerste wat opvalt zijn de vader- en kinderhand. Ze zijn getrokken uit één lijn en dus onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dit staat symbool voor het verbond van God met ons mensen.
De hand van de Vader komt naar beneden. De hand van het kind reikt omhoog. Het staat symbool voor hoe God ons mensen in Jezus tegemoet is gekomen. Een reactie van overgave en aanbidding is passend.
Bloed en waterdruppel vloeien samen. Dit zijn Bijbelse symbolen van een offer brengen en de doop. Jezus bracht voor ons mensen het offer van zijn leven. Als we ons laten dopen met water zijn we verbonden met Jezus’ dood en opstanding. Bloed- en waterdruppel vormen in omgekeerde vorm een hart: het draait allemaal om de liefde.

Ds. Gerlof van Rheenen